keskiviikko 21. lokakuuta 2015

21.10 - Australia: Autolla Lake Bolac - Yarra Glen

Leirintäalueen cabinin patja oli muhkurainen, joten emme nukkuneet kovin hyvin. Lähdimme jo seitsemältä irti ja menimme järven rantaan syömään aamupalan. Ulkona oli noin 12 astetta ja tihkutti vettä. Sitten ajoimme Ballaratiin katsellen tasaista maata sekä lampaita.

Olimme isossa Ballaratin kaupungissa jo yhdeksältä aamuruuhkan aikaan, jolloin koululaisia opasti liikenteen seassa suojatievahdit. Etsimme Town Hallissa olevan infon. Sitten ajoimme Lake Wendoureen rannalle ja teimme pienen happihyppelyn sumumaisessa sateessa kuvaten mustia joutsenia.

Ballaratin kaupunkia

Ballaratin Town Hall

Musta joutsen ja poikanen Lake Wendoureella

Mustia joutsenia Lake Wendoureella

Purple swamphen, Sulttaanikana Lake Wendoureella

Pohdimme tulevien päivien ohjelmaa ja aikataulutusta, kun nyt olisimme suunnilleen Australian reissun puolivälissä. Päätimme jättää Mornington Peninsulan alueen väliin, koska se vaikutti esitteiden mukaan olevan täynnä rantakyliä lähinnä shoppailua ja rannalla makoilua varten. Päätimme sen sijaan mennä viinialueelle Yarra Valleyyn. Varasimme booking.comista aamupalan sisältävän Grand-hotellin Yarra Glen-alueelta kahdeksi yöksi sekä viiniretken huomiselle. Alunperin pohdimme viiniretkeä jo matkan alussa Melbournesta Yarra Valleyyn, mutta mieheni flunssan takia suunnitelmat muuttuivat.

Söimme pientä lounasta Ballaratissa ja lähdimme moottoriteille ohi Melbournen Yarra Valleyyn. Maisema muuttui vehreäksi ja kumpuilevaksi sekä tie mutkaiseksi. Sade loppui ja olimme perillä hotellissa ennen kolmea. Tästä tulikin pitkä ajopäivä. Hotelli oli hauska vanha talo rakennettu vuonna 1888 narisevine lattioineen.

Grand-hotelli Yarra Glenissä

Illemmalla tutustuimme ainoaan lyhyeen keskustan pääkatuun ja kävimme panimoravintolassa Hargreaves Hill Brewerissä. Maistelimme kahta heidän maukasta oluttaan sekä söimme kalahampurilaiset. Tämäkin rakennus oli kaunis ja vanha.